Komunikacja bez przeszkód
Im bardziej skuteczna jest komunikacja na różnych poziomach w firmie, tym można liczyć na współczesnych rynkach na znacznie lepsze wyniki jakie dana firma jest w stanie osiągać. W tym względzie można mówić zarówno o wewnętrznej komunikacji a także zewnętrznej, która dotyczy realizowania przekazu, który ma trafić bezpośrednio do klientów, inwestorów czy kontrahentów. Jednocześnie komunikacja kryzysowa może w trudnych przypadkach obejmować zarówno realizowanie odpowiednich przekazów na zewnątrz jak też do wewnątrz firmy.
W tym względzie ważne jest by komunikacja kryzysowa była realizowana w sposób skuteczny, co znów ma na celu zapewnienie przede wszystkim realizowania działań mających na celu uzyskanie określonych wyników. Ważne jest by poszczególne działania w sytuacjach kryzysowych realizowane były przez doświadczonych w danej branży oraz przy danego rodzaju kryzysach specjalistów, co znów pozwala na zapewnienie znacznie skuteczniejszego poradzenia sobie z kryzysem.